Ram din målgruppe med videoer på YouTube
Ram din målgruppe med videoer på YouTube
Har du allerede færdigproducerede videoer liggende, som bare venter på at nå ud til dine kunder?
Hvis ja, så er der endnu større grund til at udnytte YouTubes enorme annonceringsplatform som en del af jeres marketingaktiviteter.
YouTube er nemlig verdens næststørste søgemaskine med mere end hundrede millioner videovisninger. Derfor er det naturligvis en ideel annonceringsplatform i mange sammenhænge særligt med de utal af muligheder, der er at finde, hvad angår målretning, rækkevidde, placering, form og meget andet.
Har du en målsætning om at nå ud til mange flere relevante målgrupper/kunder med din markedsføring, så kan du med YouTube Ads få vist dine annoncer på en enorm trafikkeret platform. Endvidere kan du nøje udvælge dine aktiviteter målrettet specifikke indholdskategorier – og omvendt fravælge de indholdskategorier, der ikke er relevante for din virksomhed.
Effektiv branding med YouTube Ads
Generelt er YouTube annoncer optimale i forhold til at skabe kendskab til dit brand – med andre ord: Top Of Mind. Du kan nemlig tracke de enkelte annoncers performance og derved løbende optimere udbyttet af dine annoncer baseret på specifikke tal – præcis som på Google.
Du har med 100% sikkerhed selv interageret med YouTube Ads i forbindelse med diverse virksomheders reklamer. Det er nemlig sket, fordi du har siddet på den “anden ende af bordet” og vist interesse for et givent produkt på nettet.
Der er forskellige videoannonce-typer på YouTube, fx:
TrueView In-stream – Disse annoncer vises før den video, brugeren skal til at se. Brugeren kan klikke annoncen væk efter 5 sekunder. Der betales først når brugeren har set mindst 30 sekunder af videoannoncen, ser videoen til ende eller klikker på den.
Bumper Ads – Disse annoncer er 6 sekunders lange videoannoncer, der vises før den video, som brugeren har til hensigt at se. Brugeren kan ikke klikke sig væk fra en annonceringsvideo. Den spiller til ende – først dernæst bliver brugeren sendt videre.